.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ذائقه مردم شمال را با تصمیم گیری غیرکارشناسی تلخ نکنید
اجرای این پروژه ، عوارض جبران ناپذیری برای محیط زیست و اقتصاد و اشتغال این منطقه را در پی خواهد داشت. این پیشنهاد با موضوع انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به کرمان و یزد فرق اساسی دارد و آن اینست که خلیج فارس به دریای آزاد مرتبط است.
ذائقه مردم شمال را با تصمیم گیری غیرکارشناسی تلخ نکنید

شمال نیوز: احمد شاکری/  پیشنهاد انتقال آب خزر به سمنان از نیرو گاه نکا در حریم شالیزارها و مناطق جنگلی به منطقه دو آب و خطیر کوه سمنان و از تونل چشمه روزبه به دو شاخه منشعب میگردد یک خط لوله بطول ۱۷۲ کیلومتربه دامغان و شاهرود وخط لوله دیگر به طول ۱۳۲ کیلومتر به سمت سمنان هدایت خواهد شد.

اما خزر مظلوم یک دردریاچه بسته هست ، اجرای این پروژه ، عوارض جبران ناپذیری برای محیط زیست و اقتصاد و اشتغال این منطقه را در پی خواهد داشت. این پیشنهاد با موضوع انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به کرمان و یزد فرق اساسی دارد و آن اینست که خلیج فارس به دریای آزاد مرتبط است.

علاوه بر این این پیشنهاد غیر کارشناسی باعث می گردد زمانیکه هر نقطه ای از ایران با بحران مواجه شود مثل تهران ، اصفهان ، خراسان شمالی …..مدعی انتقال آب از خزر را خواهند داشت ، پر مسلم است به تدریج خزرهمچون دریا چه ارومیه به سوی نابودی می رود زیرا این دریاچه بسته ، ظرفیت این همه دستکاری را نخواهد داشت.

خسارت جبران ناپذیر حاصل این بی تدبیری و درخواست ناصواب عبارت است از :ایجاد ریزگرد ، پس روی آب ، بهم خوردن اکوسیستم، افزایش دمای آب ، افزایش غلظت نمک ، آسیب جدی به چرخه حیات ، قطع درختان ، اعمال هزینه های نجومی وغیر قابل جبران برای ۶ میلیون نفر ساکنان دریاچه خزر شوربختانه به ارمغان خواهد آورد مضافا به دلیل شیب دریاچه خزر به سمت ایران قطعا با واکنش وشکایت کشورهای همسایه مواجه خواهیم شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.841 seconds.